Co mě naučily tři roky na střední?

Zdravím!


Posledním zkoušením z fyziky, ne úplně šťastným, jsem oficiálně ukončila třeťák. Byl to asi nejtěžší rok na střední a asi nejvíc mě dostala poznámka naší třídní, že pokud jste měli problém tenhle rok, těšte se na příští. Budete trpět. Ano, ví jak nás motivovat. 

Ukončila jsem poslední nezletilý školní rok. Nikdy jsem nebyla nešťastná z toho, že jsem jedna z nejmladších z ročníku, naopak. Připadala jsem si skvěle. Užívala jsem si jízdu autem se staršími kamarády, tajné popíjení alkoholu a celkově to, že jsem malý pívo. Nebudu lhát, trochu mě mrzí, že to za pár dní skončí. Mně bude osmnáct, budu nosit na party pásky pro dospělý a mít právo na to koupit si Desperados. na tohle se popravdě vážně těším! Ale o tom víc až v dalším článku..



Na svém minulém blogu jsem chození na střední hodně prožívala. Od příprav na přijímačky, po pocity na školních chodbách. Hrozně ráda si ty články čtu a usmívám se nad tím, jak to bylo krásný. Je hrozně děsivý, že jsem se ani nenadála a z těch věcí, které byly všední, se stal jenom nostalgický pocit. Ty tři roky mě toho hrozně moc naučily, dobrého i méně dobrého.. ale ve výsledku asi ničeho nelituju. Přestala jsem fňukat nad rozhodnutím jít na gympl, protože si uvědomuju, co (koho) všechno bych ztratila, co bych nikdy nezažila. Ale i tak bych chtěla dát pár rad mému minulému já nebo třeba nějakému prváčkovi, který se na střední teprve chystá. před chvílí jsem jím byla já, to je fakt divný!

  1. Spoléhej hlavně sama na sebe! Ve všem. Učitelé moc rádi používají fráze typu "Tady už nejste na základce!" a ať už chceš nebo ne, mají pravdu.. Co si neuděláš sama, to neudělá ani nikdo jiný.
  2. Kantýna je zrádná. Tohle píšu proto, protože vím, že se snažíš jíst zdravě a neutrácet. Tak jenom takový připomnění, že máš v batohu svačinu z domova. :)
  3. Balíček kapesníčků je nutnost. Myslím, že naprostá klasika. Fronta na záchod se táhne až na chodbu, protože je z dvanácti záchodů volných pět, kvůli prázdné záchodové rolce. Potom těch kapesníků fakt nelituješ!
  4. Seď za spolužákem s velkýma zádama. Myslím, že tahák potřebuje občas každý a tohle je takokvá věc, která se prostě hodí..
  5. Najdi si svoji obědovou crew. Už jenom proto, že vzpomínky na výbuchy smíchu ze školní jídelny patří k mým nejoblíbenějším. <3
  6. Veď si zápisky i z předmětů, co tě fakt nebaví. Už mnohokrát, vždycky se mi vyplatilo mít přehlednej sešit z chemie. Protože při testu je fakt otrava strávit drahocenný čas luštěním písmenek a hledáním věcí, které tam vlastně ani nejsou. 
  7. Snaž se bavit se všemi. Není totiž nic lepšího, než se navzájem respektovat. Výlety si prožívat v jedný velký bandě a navzájem se sobě smát. Je to věc, na kterou jsem asi nejvíc pyšná, na náš kolektiv.
  8. Odbyj si to všechno co nejdřív. Ústní nebo referát. Udělej to všechno ještě v září, už jen kvůli tomu, že je nejmíň látky. Věř mi, později si poděkuješ. experience. :)
  9. Měj malé sešity. Nechci vypadat jako největší podvodník, ale holt i teď platí výhoda toho, že se tam lépe vyznáš a při testech to nebude tolik šustit.
  10. Poznámky si nech pro sebe. Jsem ten typ člověka, který se dokáže hádat, pokud je něco nefér. Na základce jsem tím byla hodně známá a hodněkrát jsem to odskákala. Tři roky na gymplu mě naučily držet pusu, řvát v hlavě. Protože ať budu chtít nebo ne, občas se s tím nedá nic dělat. Občas jsou ti učitelé prostě pěkně na hovno. co si budem. Tohle platí i na hromadné školní maily a diskuze. Prosím, nic tam nepiš, je to absolutně zbytečná starost navíc.

Myslím, že tohle je to nejdůležitější, co bych potřebovala vědět při vstupu na střední. Všechny věci opravdu dělám a hodně mi pomáhají, tak doufám, že si z toho něco odnese i někdo jiný. 

Jaké jsou vaše lifehacky na střední?


nh.

Komentáře

  1. Hihi super rady :)
    Já jsem dokončila druhák a (klepu klepu) připadalo mi to jako celkem pohoda. Jasně že se to asi změní, ale jsem na to připravená a budu bojovat!
    Mě zatím střední naučila, že to nemá cenu hrotit, že nemůžu věřit těm nejvíc v poho učitelům a že s dobrýma kamarádama se zvladá všechno líp :)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se trochu smát, protože střední jsem zmiňovala jen před malou chvíli ve svém poslední článku, takže mě pobavilo, že teď narazím na článek, ve kterém se střední škola taky řeší.
    Já na střední strašně ráda vzpomínám, moc mě to bavilo a chodila jsem tam moc ráda. K tvým radám asi nemám moc co dodat, je to opravdu k věci. Možná bych řekla jen to, že se opravdu vyplatí učit se průběžně po dobu celého studia, člověku to pak opravdu usnadní přípravu na maturitu, protože to pak víceméně není učení ale jen takové opakování. Jasně, že si přesně nepamatuješ, co jste probírali v prvním ročníku, ale když si to pak párkrát přečeteš máš to v hlavě mnohem rychleji než kdyby ses to musela vážně učit.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Přeji krásný den. :)

Mohlo by se vám líbit