Jak být šťastný doma!

Zdravím!

Až mě překvapuje, kolik lidí má problém s tím, zůstat doma. Kolik mých kamarádů neposedí nebo se doma užírají nudou. Nevím, jestli je to tím, že jinak mám opravdu nabitý týden a jsem teď možná i vděčná za to, být chvíli doma, ale já s tím zatím problém nemám. Dělám věci, na které jindy nestačí čas, nebo jsem zkrátka líná je dělat:) Plus se k tomu všemu přidala příprava na maturitu, která mi i přes všechny ty trable teď leží na srdci celkem hodně. Nechci nic podcenit. 

A tak jsem se rozhodla napsat mé tipy na to, jak si ten čas doma co nejvíc užít. Předat vám pár mých oblíbených seriálů, receptů, aktivit a myšlenek. Protože to jak si to celé nastavíte v hlavě je úplně nejpodstatnější.



Myslím, že každý z nás pociťuje nějaký tlak. Kvůli omezením, které se ze dne na den mění. Kvůli strachu z neznáma. A možná i kvůli volnému času, který nám zničehonic spadl do klína. Konečně máme čas na ty všechny věci, které běžně kvůli nedostatku času odkládáme. Už nemáme žádné výmluvy. Jsme to opravdu jenom my sami, jenom my určujeme kým jsme. A tak jsem se rozhodla být optimistou, chovat se zodpovědně a vytěžit z toho co mám maximum.



Věci na mém prvním seznamu jsou občas až směšně běžné. V lavině všedních dní na ně ale často nezbývá místo. Právě proto, jak moc obyčejné jsou. 
  • Jdi obejmout člověka, který je teď právě ve vedlejší místnosti a nabídni mu pomoct v domácnosti. 
  • Večeři přesuňte k počítači/televizi a pusťte si seriál. Nejlíp si u toho vzájemně namasírujte nohy.
  • Ukliď si pokoj a udělej si pořádek ve věcech. Potom si otevři okno a nech do pokoje vlítnout trochu jarního vzduchu.
  • Vymysli si seznam věcí, které uděláš, až bude po všem. Věcí, za které jsi vděčný. Uvidíš, že možnost jít se zpotit do fitka nebo napít s kamarády do hospody bude najednou úplně jiný zážitek.
  • Když se večer setmí, zapni si světýlka a zapal svíčku. Hygge nemusí být jenom na podzim. <3
  • Uvařit si čaj a začíst se do knížky, s mobilem v off režimu. 
Je neskutečné, kdo všechno se rozhodl ostatní motivovat a předávat své umění online! Třeba dneska večer se mám v plánu připojit ke společné lekci trenérky z našeho fitka, která je naprosto skvělá. Její lekce jsou hodně náročné a v běžném týdnu na ně nechodím, protože mě teď víc baví sólo cvičení na strojích, ale jsem hrozně ráda, že je můžu touhle cestou po tolika letech zkusit! Taky jsem už viděla spoustu známých fitnessaček, které sdílí své home workouty, nebo třeba Cassey Ho s jejím 14denním plánem pro cvíčo v karanténě. Možností je milion! A pokud dáváte přednost cvičení podle sebe nebo jste zvyklý chodit cvičit s kamarádem, pojďte do toho! Na zítra máme s kamarádem dohodnutý videocall a společný trénink a už se hrozně těším. 

Věci za které jsem v tomhle období nejvíc vděčná, jsou naše možnosti. Upřímně si nedokážu představit život bez technologií. Nemít možnost zavolat babičce, jak se má. Nemít možnost poslat fotku kamarádce nebo si psát s ostatními. Prostě tu možnost nemít. A tak jsem fakt vděčná, že můžu.

INSPIRACE - RECEPTY

Co se týče vaření a pečení, myslím, že nějaká dobrota se doma nikdy neztratí. A je fakt fajn zůstat ve svých zajetých kolejích a necpat do sebe něco jenom proto, že si to stres v naší hlavě žádá. Teď je ještě důležitější než kdy dřív, snažit se dávat tělu to, co opravdu potřebuje. Kvalitní stravu. 

Jako první bych vám chtěla doporučit recept od Dewii na ovesné sušenky. Jsou krásně vláčné a hrozně jednoduché!




Další je domácí pizza od mé oblíbené Bětky z Myhealthymoment, která vyhrála mezi jinými homemade pizzami na plné čáře!





Potom určitě smoothiečko podle mojí maminky. Stačí rozmixovat čtvrtinu oloupané červené řepy s jedním banánem, popř. přidat jablíčko. Ta kombinace je naprosto geniální!

A pokud máte chuť na něco většího, před pár dny jsem pekla tenhle čokoládový koláč podle ig profilu ivaness_f a ke svačině taky naprosto parádní!





INSPIRACE - YOUTUBE, SERIÁLY, FILMY, PODCASTY

Jinak je pro mě každé ráno klasickým základem ovesná kaše, kterou si nejraději vychutnávám buď v úplném tichu nebo při sledování videí na YouTube. Mezi mé naprosté favority a defacto jediné patří jednoznačně Markétka Franková, Valča z Aprés-chic, Eli Sunday, Péťa Elblová nebo Luci Greenwich. 

Seriály a filmy teď sleduju převážně přes Netflix = Lidská společnost, The I-land, Všechny malé zázraky, Poslední léto, Všem klukům které jsem milovala/P.S. Stále tě miluju nebo dokument The game changers, který mě donutil se hodně, hoodně zamyslet nad celou veganskou sférou. Pro milovníky zdravého životního stylu moc doporučuju!

A v nespolední řadě bych vám chtěla doporučit pár podcastů, které jsou moje láska. Rozhodně The coffee-chic podcast, Čas kávičky, Sarkastický kafe, The healthy tapes, Marketa's vibes, The Buca talks nebo Ženám!

INSPIRACE - AKTIVITY

Na závěr bych tu chtěla zmínit sekci, která bude hodně subjektivní. Jsou to naše koníčky a zvyky. To, co nás dělá námi. Pro mě je to jednoznačně hra na kytaru na kterou se konečně soustředím tak moc, jak bych chtěla. Paradoxně jsou totiž naše koníčky to první, co při nedostatku času dáváme stranou. Potom také čtení. Jak knížek k maturitě, tak těch klasických. Ty, které jsem bohužel z mé denní rutiny vyřadila už dávno. Protože jsem měla moc práce s tím, trápit se problémy. :) A pak taky čtení naučných článků na internetu téměř o čemkoli, co vás zajímá. Já se zaměřuju hlavně na informace o stravě a cvičení, nejčastěji na aktinu. Hodně času mi zabírá zpracovávání maturitních otázek, ale určitě není vůbec špatný pokusit se zlepšit v cizím jazyce. Videí jak na to je na YouTube spousta! A jako úplně poslední tip je prostě vypnout. Všechno co můžete, počínaje telefonem, po negativní hlas ve vaší mysli. Na chvilku nedělejte vůbec nic, bez výčitek. Protáhněte se nebo si udělejte masku (trochu klišé:D), ale je to fakt fajn! Prostě si odpočiňte!

Doufám, že vám byl tenhle článek alespoň malým přínosem. Buďte ohleduplní, zodpovědní a nezakrňte doma! <3

nh.

Komentáře

  1. Yees! Konečně někdo, kdo tuhle situaci plně využívá k tomu, aby se posouval dál, ale zároveň i odpočíval, přemýšlel, uvědomoval si. A vážil si těch radostí, které se nám už zdají všední..
    Děkuju za tipy na filmy, seriály a podcasty, určitě si je připíšu na seznam! Ikdyž ten je dlouhej asi jako tejden :D
    A ten čokoládovej koláč? Ten MUSÍM upéct! :))
    Děkuju děkuju děkuju!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Přeji krásný den. :)

Mohlo by se vám líbit