Rutina = must have v těžkých časech

Zdravím!

Začal mi třetí týden volna a já pořád nechápu, že už jsem doma skoro měsíc. Nebudu lhát, i já se na začátku bála, jak to všechno bude. Strachovala jsem se "maličkostmi". Jestli budu mít co dělat, jestli doma nezakrnim, jestli na mě nebudou padat nepříjemný pocity kvůli samotě. 
Občas mi bylo vážně úzko. Cítila jsem se jako outsider. Vůbec jsem nedokázala pochopit, že se tak vlastně teď cítí každý z nás. Byl to ten pocit, kdy si myslíte, že jste ten jeden jediný, který trpí. A tak jenom fňukáte říkáte ostatním, jak moc se máte špatně a bla bla bla.. 

Nepíšu tenhle článek kvůli tomu, že bych chtěla fňukat i tady. Chtěla bych vám poradit jeden způsob, jak momentálně proti tomuhle temnýmu období bojuju, a aspoň sama v sobě, vyhrávám. yey!

Ten způsob se jmenuje rutina. Zjistila jsem, že to nejdůležitější, co teď musíme všichni udělat, je vytvořit si systém. Protože jedině tak ten čas využijeme opravdu efektivně a naplno

 třeba na tyhle boží lívance ! 

Zamyslete se nad svým každodenním životem. Studujete? Pracujete? Čemu se věnujete ve svém volném čase? Cvičíte? Nebo dáváte přednost hraní her a netflixu? Sepište si všechny věci, které běžně děláte. Nebo které byste chtěli dělat. Veškeré vaše koníčky a zájmy. Veškeré povinnosti. 
Neděste se, pokud jste právě zaplnili celou stránku bloku! Je opravdu důležité na nic nezapomenout.

A teď si uvědomte, jaké máte časové možnosti. Jste ranní ptáče nebo spíš noční zvíře? Kolik času byste jednotlivým aktivitám chtěli věnovat? A možná ještě důležitější, kolik ty aktivity normálně zaberou zdravého času? Pro mě to znamená, že sledování netflixu max 1,5 hodiny. :D 

A teď to spojte všechno dohromady! 

my routine <3

Moje rutina je hrozně jednoduchá, ale zároveň pro mě nejefektivnější, co může být. 

Ráno : procházka s pejskem, práce do školy, příprava na maturitu a přijimačky
Odpoledne : čas pro sebe = hraní na kytaru, hraní s pejskem, cvičení, čtení, práce, pomoc doma,         
                                              pečení, čas s rodinou
Večer : zábava = filmy/seriál, telefon

Díky ní se cítím dobře, jelikož mám čas na všechno a netíží mě pocit promrhaného času. Zajímavá věc, kterou jsem v posledních dnech zjistila, je, že pokud se k něčemu musíte pořád přemlouvat a nedokážete si na to najít čas, neměli byste to dělat. Pokud si myslíte, že byste měli malovat, ale nedokážete se k tomu přinutit, nejspíš to není nic pro vás. To samé to mám já s jógou. Už třeba rok si říkám, že bych měla začít. Že to přeci musí být úžasná zkušenost! Ale z nějakého důvodu to pořád odkládám na někdy. Jenže kdy jindy bych to měla chtít zkusit, když ne teď? Nestojí za tím teda něco jiného, než to, že se mi prostě nechce? Holt každý asi nemůže dělat všechno. Miluju protahování po tréninku nebo ráno před snídaní, ale rozhodně tomu nemůžu říkat jóga. A tak jsem se nějak smířila s tím, že jogínka asi úplně nebudu. A víte co? Je to úplně v pohodě!

mindset je základ!

A tak si teď momentálně žiju. V rámci přípravi na maturitu ze zsv jsem narazila na filosofický směr stoicismus (říká, že pokud nemůžu se situací nic udělat, nemá cenu se kvůli tomu trápit) a rozhodla jsem se proměnit ho v mé životní motto. Hlavně se z toho neposrat. Tím nechci říct, že by mi to bylo jedno, to vůbec ne! Ale sžírání negativními myšlenkami nikomu z nás nepomůže. Tak se snažím volat babičkám, dědovi, psát kamarádům a přenášet na ně pozitivní náladu. Protože už jenom to, že někoho v téhle situaci vyslechnete a nabídnete mu rameno k vyplakání, je hrozně moc! Opravdu, zkuste to. <3

Opatrujte se!

nh.

Komentáře

  1. Souhlasím s tím, že rutina je klíčem k úspěchu, v tomhle případě k pozitivitě a dobrý náladě. Já jsem takovej blázínek, že bez rutiny se cítím prostě divně... A na druhou stranu když mi někdo nebo něco do rutiny zasáhne, nejsem pak úplně happy :((
    A hlavně se z toho neposrat! To je taky klíč! :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to úplně stejně ! Občas je to takové všechno nebo nic a tak by to být asi taky nemělo. Takže #balanc! <3

      Vymazat
  2. Zajímavý způsob, ale najít si svůj vlastní systém je určitě základní stavební kámen v tom, jak nezešílet. :) Já pracuji na home officu, zpočátku to byl nezvyk, ale jak sama píšeš, musela jsem si v tom udělat systém a dneska už je to daleko snazší. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejtěžší je udělat ten první krok a dokopat se k tomu si to nějak uspořádat.. Moc gratuluju a přeju hodně štěstí! :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Přeji krásný den. :)

Mohlo by se vám líbit