Udržení motivace a ,,hledání" štěstí

A tak jsem moc šťastná
a oni se ptají, jak to děláš?
A mě v tomtéž okamžiku napadá
a jak to děláte vy,
že nejste šťastní
ve svém vlastním životě?

nh.

Zdravím!

moc děkuji za krásné komentáře u poslední básničky! Udělaly mi velkou radost. :)

Než začnu cokoliv psát, chtěla bych jen říct, že je v pořádku nebýt šťastný. Je v pořádku necítit se fajn kvůli tlaku vnějšího světa, kvůli nejistotám v nás samotných nebo i jen kvůli tomu, že zrovna dneska není náš den. Každý na to máme právo. Hlavní myšlenkou prvních řádků zamyšlení v záhlaví je ale to, že stejně, jako máme právo na to, být nešťastní, máme právo i na to, být šťastní. Je to náš život. Tak z něj udělejme to nejlepší, co nás kdy mohlo potkat. <3

Myslím, že po tomhle úvodu tenhle článek vypl každý, kdo nemá rád optimistické lidi. Tak tu vítám vás, stejně naladěné bytůstky jako jsem já!

Motivace. Proces, o kterém hrozně ráda píšu. Už jen proto, že když mám chuť o ní psát, svědčí to o tom, že ji momentálně cítím. Že se o ni chci podělit i s vámi. Takže ano, ani já ji necítím stále. Ale hlavní je, že na ni myslím a snažím se ji v sobě neustále vytvářet. 

Pokud jste klikli na tenhle článek, znamená to, že vám asi momentálně chybí. Možná i přemýšlíte, jestli to, na čem právě pracujete, dává smysl. Je to to, po čem opravdu toužím? A hlavní otázka – stojí mi ta věc za všechno to úsilí? 

Je hrozně lehký říct, že by člověk měl být v životě šťastný. Každoročně vám to všichni minimálně dvakrát přejí při oslavách svátku či narozenin. Hodně štěstí. Málokdo ale dodá, jak ho máte dosáhnout. Já sama věřím v to, že si nás štěstí občas najde samo. Obvykle v situacích, kdy to nejméně čekáme. Z vlastní zkušenosti v situacích, kdy jsem nejvíc připravená ho přijmout. Naložit s ním. Z velké části ale věřím i v proces. Věřím sama v sebe a v to, že můžeme svoji spokojenost denně ovlivňovat. V tomhle článku bych vám, i sobě, chtěla říct, jak to dělám já. Napsat si seznam věcí, na které se stojí za to zaměřit. Drobnosti, které odráží progress nebo i větší úspěchy, které samotný progress tvoří. Být namotivovaný totiž neznamená, dělat všechno naplno, nejlíp, nejrychleji. Namotivovanost si způsobujeme sami uvědoměním vlastních úspěchů. Nebuďte na sebe tedy příliš tvrdí a zkuste přetvářet každý malý krok k dosažení cíle do zdroje radosti.

má sebemotivace 🌞

  • vstávání na jeden budík
  • kontrola zpráv až po snídani
  • včasné plnění školních povinností
  • pravidelný úklid pokoje, v čistotě se mi pracuje nejlépe
  • využívání volných chvil pro čtení, ne pro instagram
  • delší výdrž v planku
  • ranní i večerní péče o pleť a díky tomu viditelné změny k lepšímu
  • spokojenost ve svém těle
  • nalezení vášně v psaní a první zkušenosti s vnějším zadáním práce
  • úsměv babičky potom, co jí řeknu, jak moc jí to sluší
  • drobné zklamání, když zjistím, že už je konec workoutu
  • viditelné změny na postavě
  • pohybové zlepšení mého pejska, se kterým pravidelně rehabilituju
  • zpříjemnění dne lidem okolo díky svému přístupu
  • každý další postup v hardcore typu sudoku (moc doporučuju! :D)
  • dlouho nezažitý pocit nudy
  • udržování organizace skříní v kuchyni
  • minimální únava díky dostatečné hydrataci, spánku a stravě
  • úžasný pocit po bezpečných procházkách s kamarády
  • lépe padnoucí oblečení
  • usínání s lehkou hlavou
  • milé komentáře pod příspěvky
  • plný počet bodů v průběžném testu
Všechno to jsou věci, které mi dělají velkou radost a cítím se za ně moc vděčná. Jsou to důsledky mých činů, každý jeden drobný splněný cíl. Vím, že je mnohem těžší, dívat se v téhle době na svět pozitivníma očima. Sama se občas nechám svázat pocitem absolutní bezmoci. Jenže velmi klišoidní pravdou je, že sami sebe ovlivňovat můžeme. A přestože si teď mnoho lidí přijde utlačovaných restrikcemi, pořád je to obrovská výhoda, kterou oproti našim předkům máme. Volbu, možnost rozhodnutí. Je důležité si této svobody vážit a střežit ji jako oko v hlavě. Vlastně je to asi to nejcennější, co hned po zdraví můžeme mít. 



A tak vám přeju najít svou vlastní sebemotivaci! Budu moc ráda, když se se mnou o vaše drobnosti podělíte v komentářích. :)

Mějte krásný den!

s láskou, nh. <3

Komentáře

  1. Jee, zase toho máme hodně společnýho!
    Z článku vážně sálá, že ho psala namotivovaná osůbka <3 Věřím, že se každý po jeho přečtení zamyslí!
    Já taky teď trošku bojuju s hledáním motivace (hlavně na učení... achjoo), ale přesně jak píšeš, je důležitý hledat motivaci i v maličkostech! A najít si to svoje PROČ.
    Ještě musím zmínit, že se mi STRAŠNĚ líbí básnička v úvodu. Už dlouho jsem nečetla něco, co by tak moc rezonovalo s mým životem! You are the one responsible for your happiness! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju děkuju děkuju!❤️ Je neskutečný, jak moc jsme na stejný vlně.😍

      Vymazat
  2. Řekla bych, že jsem v celku pozitivní člověk. Teď bohužel nejen duší, ale i tělem... :D :D Každopádně někdy mám stavy, kdy myslím jen na to, co se může všechno špatného stát... Stačí, abych držela foťák a v hlavě se mi už promítá, jak mi padá na zem a rozbíjí se. Až na tohle jsem celkem sluníčkový člověk. Ráda trávím čas venku, to člověka příjemně nabije energií ♥ Ráda cvičím a připravuju si zdravé dobroty :) V poslední době jsem velmi vděčná za každý řádek pletení, který nemusím párat :D :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že už jsi zdravá a neměla si příliš těžký průběh, posílám sílu! Taky občas tyhle stavy mám, myslím, že je zase důležitý stát trochu nohama na zemi a umět "odhadnout situaci" (hah, kéž by mi to šlo někdy líp :D) Děkuju za Tvůj komentář! A moc obdivuju, že ses pustila do pletení!🌞

      Vymazat
  3. Krásny článok. Vo veľa bodoch som sa našla aj ja a mooc sa mi páči ten obrázok na konci. Veľmi pravdivý.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  4. V téhle době to mám hodně nahoru a dolů. Ale vždycky mě umí nakopnout úsměv blízké osoby nebo nějaké malé a milé gesto. Taky na mě docela působí, že jsem se vrátila ke svým milovaným koníčkům. To mě teď hodně naplňuje! :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tím úsměvem je moc hezká myšlenka! Mám to stejně. :) Věnovat se koníčkám je moc důležitý!😍

      Vymazat
  5. Skvělý článek.. Já se snažím být pozitivní ve všech ohledech, ale třeba dneska mám fakt blbý den, kdy jsem smutná a všechno mi přijde na nic.. Motivaci vždycky najdu za vidinou toho, čeho chci dosáhnout a taky mi jí dodávají knížky a čtení obecně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je to hodně nahoru a dolů, také nemám období, že jsem nonstop šťastná a namotivovaná. Ale jak se učíme na ekonomii, na krátkodobých oscilacích tolik nezáleží – je důležitý se zaměřit na ty dlouhodobý. Mně osobně hodně pomáhá myslet na to, že ok, dneska se mi nedaří, nic se mi nechce, je mi na nic, ale zítra to přece může být jinak. Já CHCI aby to bylo zítra jinak. A to je pro mě velkej motor. Když se potom zpětně podívám na nějaké období v mém životě, tak vidím potom tu radost většiny dní a už ne těch pár dní smutku a o tom to celý podle mě je. :) Posílám spoustu energie! ❤️

      Vymazat
  6. Musím říct, že to máme úplně stejné, kromě těch bodíků týkající se školy :-D Ale jinak jako kdybys mi mluvila z duše, opravdu. :-) Motivace je důležitá a myslím, že bez ní bychom nedosahovali výsledků, které si přejeme. Motivace a inspirace není nikdy dost. Děkuji za tento článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že článek splnil svůj účel!! :) Já děkuji za milý komentář🌞

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Přeji krásný den. :)

Mohlo by se vám líbit