Proč podzim stojí za to a jak si ho užít

Zdravím!

Konečně je to tady. Roční období, které je mému srdíčku úplně nejblíž. Najednou je všechno tak nějak jednodušší, když mám okolo sebe zbarvené listí, na sobě oblíbené svetříky a do nosu vdechuju ten úžasnej podzimní vzduch

Už několikátý rok jsem své léto strávila typicky rozlítaně. Vždycky mám totiž pocit, že musím být všude a nejlíp všechno zažít. Snažím se doslova využít každou volnou minutu. A to přestože si s rostoucím věkem čím dál víc uvědomuju, jak moc miluju svůj klid, je léto zkrátka období, kdy je pro mě hrozně těžké poslouchat ten vnitřní hlas, který mi říká, ať zpomalím. 

Proto je pro mě asi podzim jedna velká úleva. Konečně mám zase čas zaměřit se na své cíle a vlastně tak trochu vstřebat to všechno, co jsem za léto prožila. Jelikož jsem pořád student, mám podzim zakořeněný v hlavě také jako nový začátek. Cítím obrovskou vlnu motivace a inspirace. Vždycky mi je hrozně líto, když mi někdo z mého okolí řekne, že nemá rád podzim. Že mu ty dny připadají smutné a z věčného deště je mu na nic. Ano, i já mám radši sluníčko a světlo, ale ty propršené dny beru jako takový útěk. Často nás totiž počasí nutí zůstat doma, nedá se podnikat tolik venkovních aktivit, a tím pádem nás míň věcí rozptyluje. Můžeme se konečně zaměřit sami na sebe. Na svůj rozvoj a na svůj klid.

kráska, se kterou mě překvapil přítel, když jsem přijela nemocná z Brna🤎

Proto bych se s vámi chtěla podělit o pár věcí, které miluju na podzimu a které jsou momentálně součástí mých denních rutin. Některé z nich jsou možná trochu klišé, které se dočtete v každém druhém příspěvku na instagramu, ale co si budeme, stejně ta klišé všichni děláme a milujeme je stále stejně. 

Takže, proč vlastně milovat podzim?

🍁 ranní chvíle pro sebe

Už několik let aplikuju na svůj život ranní chvíle, které jsou jen moje. Ať už vstáváme kdykoliv, vždycky se totiž dá najít pár minut na aktivity, které nám dělají radost. Pro mě osobně to byl obrovský life changer, protože nejen, že jsem si díky tomu rána zamilovala, ale ještě mám ze sebe skvělý pocit, protože začátek dne využívám k tomu, abych se posunula dál ve svých osobních cílech. Momentálně moje ranní rutina obsahuje:

  • ledovou sprchu
  • strečink 
  • a pořádnou snídani
  • u které zkouknu video na youtube 

S přítelem máme velkou vizi, na které pracujeme už od začátku léta, a to zimní otužování. Zároveň je sprchování ledovou vodou obrovským trendem letošního roku, proto k tomu asi není potřeba už nic dodávat. Pokud také chcete začít s otužováním doporučuji článek na aktinu ZDE nebo knihu ,,Ledový muž" slavného Wim Hofa.

Ranní protažení přichází na řadu hned po sprše. Vždycky jsem byla ten typ člověka, který měl na svém bucket listu napsané všemožné stojky na hlavě a provazy, ale nic pro to ve výsledku nikdy nedělal. Znáte to, jeden den to zkusíte, zjistíte, že to sakra bolí a další den se na to vykašlete. Moment, kdy jsem konečně zařadila strečink do pravidelné rutiny, nastal díky cvičení s Pamelou. Na jejím kanále najdete několik protahovacích cvičení, které se vždy zaměřují na různé části těla. Já si často dávám vždy jedno 8minutové na vrchní část těla a druhé 8minutové na spodní. Zjistila jsem, že mi řízené protahování vyhovuje mnohem víc než když něco zkouším sama, a navíc miluju tu možnost, že když nemám náladu na delší protažení, můžu si dát jenom pět minutek, ve kterých protáhnu v rychlosti všechno. Např. tohle 5minutové, které je mojí velkou srdcovkou!

🍁 sezónní potraviny

S kvalitní snídaní (která je, co si budem, nejčastěji ovesná kaše:D) se pojí sezónní potraviny. Miluju kyselost podzimních jablek v kombinaci s pořádnou dávkou skořice a arašídového másla. Kdybych mohla, jím to pořád, fakt. Další věc, kterou jím na podzim po kilech jsou dýně. A to na všechny způsoby. Nejvíc u mě ale rozhodně vítězí pečená dýně, ze které je mimochodem také ta nejlepší dýňová polévka! Před pár dny jsem dělala svou první a skončilo to tak, že jsem ji dojídala lžící přímo z hrnce, přestože jsem už vůbec nemohla. Tak moc dobrá byla! Přikládám recept TADY. Zároveň mám s podzimem spojené ještě pečené batáty, ale ty jím vlastně skoro furt.:D

Co se mi také hodně pojí s podzimem je káva a čaj s mlékem. Po teplém létě se opět vracím ke své milované rozpustné s mlékem, protože to je něco, bez čeho si už školní rok nedokážu představit. Milovníci kvalitní kávy mi snad odpustí. A zelené čaje s mlékem a medem jsou zase součástí mých večerních rutin.

podzim na talíři🌞

🍁 Gilmorova děvčata

Je potřeba dodávat něco dalšího? Tenhle seriál je součástí mého života už 6 let a myslím, že už bude tak nějak vždycky – obzvlášť jeho první série. Tenhle rok se na něj dívám poprvé kompletně v angličtině a dělá mi velkou radost, jak rozumím téměř všemu. Gilmorky si pouštím nejčastěji k vaření a ten relax u toho, to je prostě slast.

🍁 čas na sport

Pohyb je nedílnou součástí mého života a jeho letní nedostatek vždycky hrozně pociťuju – a to jak fyzicky, tak hlavně psychicky. Každý máme nějaký svůj druh meditace a pro mě je to právě pohyb. Čas, kdy vypnu, znovu se nadechnu, objevím nové perspektivy ve věcech, které zrovna v životě řeším. Díky tomu všemu umím poměrně snadno najít motivaci zase pořádně makat. Ne, že bych celé léto seděla na zadku, ale co si budeme, pravidelnost bych ve své cvičící rutině hledala hodně stěží. Zároveň nejde nemilovat slunečné podzimní počasí, které doslova vybízí k procházce nebo běhu.

🍁 zodpovědnost, konzistence, ambice

Aneb. podmínky pro úspěšný studentský a kariérní život. Věřím, že to znáte, pokud děláte školu, která vás baví, popřípadě práci, která vás naplňuje. Zkrátka se těšíte na to, až zase sešlápnete plyn a dáte do toho všechno. Protože to je přesně to, co touhle dobou cítím – velkou vnitřní sílu, že to zvládnu. Zároveň je to také doba přemýšlení. Jsem na správné cestě? Baví mě práce/škola, kterou dělám a které věnuju velkou část svého času? Jsem šťastná v blízkosti lidé, které kolem sebe mám? Jaké jsou mé vize? Schválně se zkuste sami sebe zeptat na podobné otázky. Být upřímný sám k sobě a najít své odpovědi je totiž důležitější, než si možná myslíte. Každý den tvoříme vlastní svět, a proto bychom měli mít stále na paměti, že není jedno, jak náš čas trávíme a že kvalitně strávené chvíle by měly vždycky vítězit. Také je ale důležité říct, že kvalita má mnoho podob a pro každého z nás je v různých obdobích velmi individuální. Někdy najdeme kvalitu ve večeru stráveném s kamarády nebo přítelem, jindy ji vidíme v běhu a nebo s hlavou ponořenou do učení. Žádná z těch věcí není míň nebo víc. Všechny jsou důležité. Záleží jen a jen na nás.

***

Doufám, že jsem vám tímhle článkem aspoň trochu ukázala, že i ten spoustou lidí odsuzovaný podzim má něco do sebe. Ve výsledku je to možná stejně hlavně o tom, že jaké si to uděláš, takové to máš. Ale i tak na tohle období nedám dopustit. Budu ráda, když se podělíte v komentářích o vaše pocity z podzimu! :)

Mějte se krásně.

Vaše nh. <3

 

Komentáře

  1. Moc hezký článek, mám to vesměs úplně stejně:) Strašně se těším na ten barvený, oranžový podzim. Celkově, podzim miluju. A až budu za rok bydlet v našem bytečku, nemůžu se dočkat na pořádnou podzimní atmosféru i doma:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak po přečtení tohohle článku je pro mě podzim zase o něco hezčí :D
    Musím se přiznat, že několik let po sobě mě vždycky na podzim přepadl takový divný splín, těžko jsem hledala právě tu rutinu a motivaci... zkrátka mi nebylo do zpěvu. Asi malinko počasím, malinko tím, že právě po tom létě jsem zase něco "musela"... Asi mi rozumíš.
    Ale letos... letos je všechno asi tak milionkrát rozlítanější než v minulých podzimech, je strašně speciální, protože si zvykám v nové škole, v novém městě, v nové ZEMI. Asi právě proto mám momentálně nulovou rutinu, vstávám později než normálně, cvičící režim je taky nulový (když nepočítám procházky a sem tam nějaký bodyweight workout na pokoji), vařím si tak, aby to bylo rychlý a levný :DD
    Ale! Tvůj článek mě přiměl se nad tím trošku zamyslet. Ještě nemám úplně režim, jsem tu teprve týden, ale přesně jak píšeš, je to takový, jaký jsi to udělám. Taaakže. Slibuju, že se zase vrátím k ledovým sprchám, budu vstávat dřív a občas si ukuchtím i něco speciálnějšího než ovesnou kaši a tortillu :D Jen na to fitko si budu muset ještě počkat, ale mělo by otevřít na začátku listopadu (SNAD!).
    Moc krásný článek :))

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký článek! Já teda podzim miluju! Ale já zjistila, že miluju asi každý roční období, protože každý má něco do sebe :D knížky, čaje, procházky s popadaným listím.. <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Krásny článok! :) Jeseň mám veľmi rada a sama rozmýšľam nad tým, že by som sa pustila do nejakých aktivít, ktoré sú spojené práve s týmto ročným obdobím. Ďakujem za inšpiráciu!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Přeji krásný den. :)

Mohlo by se vám líbit